quarta-feira, 3 de agosto de 2011

I Jornadas de História Local. Burela, 9, 10 e 11 de Agosto de 2011


O Colectivo Cultural Buril organiza as I Jornadas de História Local de Burela, que se desenvolverám entre o 9 e 11 de Agosto. As actividades que se levarám a cabo serám fundamentalmente palestras divulgativas sobre distintas temáticas, e terám lugar todas elas às 20h30 na Sala de Conferências (Antiga Biblioteca), ainda que também realizaremos um roteiro pola Vila do Médio e Vilar o dia 11, com saída às 16h30 da igreja da Vila do Médio.

Estas jornadas que botam a andar pola primeira vez em Burela neste ano 2011, pretendem recuperar e pôr em valor etapas, feitos e pessoas destacadas da história da nossa vila, para assim poder comprendermos as peças chave que contribuirom à configuraçom do nosso devir através dos anos. Entendemos que nom hai povos sem história, mas para que os acontecimentos que nos precederom podam ser conhecidos, estudados e analisados devemos recolhe-los, compila-los e escreve-los. É por isso que o Buril quer contribuir na medida das suas modestas possibilidades a ampliar os estudos de carácter histórico que outros e outras já figerom sobre Burela.

As jornadas nom estám dirigidas exclusivamente a estudiosos e estudiosas especializadas, por isso atendem a um enfoque principalmente didáctico para que sejam acessíveis ao público em geral e a todos os vizinhos e vizinhas de Burela, pois eles e elas som sujeitos activos no próprio processo de desenvolvimento histórico.


O martes/terça-feira, dia 9, darám começo as jornadas com umha palestra sobre umha das estapas mais cruciais na história da Galiza. Xoán Ramón Fernández Pacios falará sobre a Burela da Idade Média, centrando-se na figura de D. Pedro de Bolanho, personagem fundamental no litígio pós-Pardo de Cela com os Reis Católicos.

O mércores/quarta-feira, dia 10, poderemos achegar-nos a umha pessoa de vital importáncia no desenvolvimento económico e educativo na Burela do século XX. Bernardo Penabade Rei, achegara-nos a José Antonio Lestao (1893-1974), presidente do Pósito de Pescadores de Burela durante vários anos e homem de profunda vocaçom humanista que desenvolveu um papel importante no campo educativo em Burela.

O xoves/quinta-feira, dia 11, concluem as jornadas com umha visita à Vila do Médio e Vilar, para dar a conhecer a abundáncia de nomes de lugar que existem nestes dous espaços da Burela histórica. No roteiro farám de guias os vizinhos e vizinhas mais maiores destes lugares, pois eles e elas som os que melhor conservam este aspecto tam importante do nosso património. As pessoas interessadas em participar, poderám achegar-se às 16h30 à igreja da Vila do Médio, lugar no que dará começo o roteiro. A seguir a esta visita, Xosé Lois Vilar Pedreira dará umha palestra sobre o trabalho de campo desenvolvido na costa sul da Galiza que deu como resultado o livro Talasonimia da costa sur de Galicia. Vilar comentará os aspectos fundamentais neste tipo de trabalhos sobre a micro-toponímia e ilustrara-nos com exemplos concretos que poderám servir de modelo para futuros trabalhos deste tipo em Burela.

Sem comentários: